سلام.آقای جانثاری 
برادرم خواب دیده که پدرم آمده به خوابش و گفته که مادرتون رو جهارشنبه تشیع میکنن
تعبیرش چیه
 
[۷/۲۲،‏ ۲۲:۲۹] .: علیکم السلام 
ان شاء الله مشگلاتش حل میشه و سروری پیدا میکند 
ولاحول ولاقوه الابالله العلی العظیم
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در شنبه سی و یکم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 22:31 |
 
سلام علیکم
من به خانمی علاقه مند هستم و احساس میکنم مورد مناسبیه ، لطفا اگر دعایی وجود داره بفرمایید تا انجام بدم
از طرفی هم تردید دارم که شاید به صلاح نباشه .
 
اخلاص را تأویل لااله الا الله قرار داده:
علیکم السلام 
زیارت ششم امیرالمومنین علیه السلام در مفاتیح را با ادابش که من جمله شش رکعت نماز و زیارت عاشورا با صد لعن و سلام و دعای علمقه است در خلوت با توجه بخوانید که مجرب است و اگر موضوع مهم است تکرارش تا چهل اکسیر است 
ولاحول ولاقوه الابالله العلی العظیم
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در پنجشنبه بیست و نهم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 23:33 |
النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ:
خواب دیدن اینکه مار به انسان حمله میکند چی تعبیری دارد ؟این خواب رو مادرم اکثر اوقات میبیند که چند مار به سمت او حمله ور میشوند
 
علیکم السلام 
تعبیر مار دشمن است یا دنیا 
 
به نظر میرسه پشت سرش حرف میزنند 
برا دفع دشمن هدیه به امیرالمومنین علیه السلام به این نیت  زیاد صلوات بفرستد 
ولاحول ولاقوه الابالله
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در پنجشنبه بیست و نهم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 23:32 |
النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ:
🌹 ریشه شک 
ممکن است کسی بگوید روی بحث یقین باید صحبت کنیم و بنویسیم تا اهل یقین شویم حرف از شک زدن و بحث ان باعث میشود که جا باز کند انرژی منفی میدهد
این حرف همینقدر سست است که کسی بگوید حرف از توحید فقط بزن شرک را به مردم یاد نده انرژی منفی می اورد این در حالی است که در روایت امده بنی امیه درس توحید برای مردم داشتند ولی شرک را یاد مردم ندادند تا از راهی که میخواهند مردم را مشرک کنند و انها نفهمند 
در ایات قران حرف از دو جبهه است توحید و نفی شرک هردو 
هم صمد و احد و واحد فرموده
 هم کفر به طاغوت و شیطان و شرک 
جمع هردو مکتب"امر بین الامرینی" است
هم تعلیم عقل و جنود عقل داریم 
هم تعلیم جهل و جنود جهل داریم 
 و تکیه بر روی یک طرف همان مکتب بنی امیه و دجال یک چشم اخرالزمانی است ولو اسمش امروزه قانون جذب باشد 
اسم مکتب ما مکتب تولی و تبری است حب و بغض فی الله در کنار معرفت بالله 
این سه با هم علامت ایمان است
 
القصه  
حرف زدن روی یقین و عدم تعلیم شک و عدم  دوری از شرک باطل است 
ما باید" لاکلوا من فوقهم و من تحت ارجلهم "باشیم از اسمان یقین بخوریم و از زمینِ دوری از شک هم بخوریم تا فربه به صفات انسانی  بشویم 
 
شک چهار اساس دارد 
از موجبات شک تماری است
الشَّكُّ عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ عَلَى
التَّمَارِى وَ الْهَوْلِ وَ التَّرَدُّدِ وَ الِاسْتِسْلَامِ
 
دعوا نکن جر و بحث نکن گیر نده 
همین خودت با همین دوستت با همسرت با اطرافیان ، این جرو بحث کردنها سرهرچی موجبات شکِ اعتقادی میشه باور نداری چهل روز جر و بحث را کم کن تعطیل کن تا بَرد یقین را حس کنی 
 
از موجبات شک، هول و هراس است 
از هرچی غیر از خدا بترسی خصوص دنیا و مظاهرش باعث شک میشه 
همه دنیا را رها کن تا هول و ترس نداشته باشی دنیا تلاش برا حفظ موجود و افزایش موجود است و همه ش لرزیدن و چکیدل 
 
یکی از موجبات دیگر شک تردید است تردد بین چند کار اخرش نفهمیدم این کار را انجام دهم یا اون کار را 
تو ذهن و خارج همه ش معطل و مستاصل است معاذالله و تمدن امروزی تا بخواهی زمینه های شک و تردید را زیاد کرده چون پایه های تمدن امروزی در خوب زندگی کردن و نگاه استقلالی به دنیاست دنیا برای دنیاست "زین لهم" شیطان دستش در کار است 
 
عامل چهارم شک  استسلام است 
 هرکس مراء کند جرو بحث کند 
هرکس هول و ترس داشته باشد 
هرکس تردید و دو دلی داشته باشد 
بالاخره باید خود را تسلیم شرایط موجود کند استسلام است نه اسلام 
تسلیم شدن به همین هول و هراس و نتواستن چاره اندیشی کردن  است فکر از کار افتادن است و تسلیم شیطان و خواسته شیطانی او شدن است 
معاذاللله 
فَمَنْ جَعَلَ الْمِرَاءَ دَيْدَناً لَمْ يُصْبِحْ لَيْلُهُ وَ مَنْ
هَالَهُ مَا بَيْنَ يَدَيْهِ نَكَصَ عَلَى عَقِبَيْهِ وَ مَنْ
تَرَدَّدَ فِى الرَّيْبِ وَطِئَتْهُ سَنَابِكُ الشَّيَاطِينِ وَ مَنِ
اسْتَسْلَمَ لِهَلَكَةِ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ هَلَكَ فِيهِمَا
انما الشک و المعصیه فی النار لیس  منا و لا الینا .نهج البلاغه 
 
کم ترین موضوعی که در شبکه های جهانی و فیلم و کتابها در دنیا هست همین حرفهاست 
 و بحث منافق و نفاق است 
 یعنی حرفهای بچه مذهبی ها و سایت انها و کارهای انها را بذارید کنار کم ترین کار روی اینها  شده چرا چون چه بسا خودشون هستند و بقول قران از روشن شدن اتش میترسند  ولاحول ولاقوه الابالله
الحمدلله اولا و اخرا وظاهرا و باطنا
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در پنجشنبه بیست و نهم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 17:54 |
النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ:
سلام حاج آقا
خسته نباشید.خواهرم خواب دیده روی پشت بام بوده.میگه آسمون پراز ستاره بود.تعداد ستاره‌ها به حدی زیاد بود که آسمون  دیده نمی شد.فو ق العاده نورانی وزیبا بود که خود آسمان دیده نمی شد.بعد ستاره‌ها شروع به پایین آمدن کردند که تمام سطح پشت بام و بدنم از ستاره پوشیده شد.ولی ستاره‌ها وقتی به پایین می‌رسیدند  به شکل زیره می شدند.ببخشید اگر میشه تعبیرش را برامون بفرستید.ممنون از لطف شما.
نام خواب بیننده:مرضیه
نام مادر:صدیقه
 
علیکم السلام 
ان شاء الله نسل پر خیر و برکتی پیدا میکند 
ولاحول ولاقوه الابالله
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در پنجشنبه بیست و نهم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 15:21 |
النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ:
کسی امام صادق علیه السلام را گفت چیزی بگویید مرا که خیر دنیا و اخرت باشد و مختصر و کوتاه هم باشد 
فرمودند دروغ نگو 
اللهم صل علی جعفربن محمد و اله  مادامت الصلاه و الحیاه
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در پنجشنبه بیست و نهم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 5:9 |
🌹🌹🌹
بازخوانی ماجرای معراج به روایت نور 
 
جناب شیخ المحدثین ثقه الاسلام کلینی رحمه الله بسند معتبر خود از امام صادق علیه السلام و الصلاه نقل فرمود که اذان نه چنین است که حمرمستنفره نقل کرده اند که اُبی بن کعب در خواب دیده باشد بلکه شان دین اجل از خواب است " ان دین الله اعز ان یری فی النوم" البته مراد نوم افراد عادی است والا برخی از اقسام وحی شبیه به خواب است و در روایتی معراج در  خواب توصیف شده که 
"   دعه فلتنم عيناه، و لتسمع أذناه، و ليع قلبه" 
یا بگو معراج روحی بود نه جسمانی چون داستان معراج داستان سلوک روحی  رسول خداست 
اما  اینکه در بازگذشت از معراج حضرت از ابی که در قافله مشرکین بوده خورده وباقیمانده  ان اب را ریخته  منافات با معراج روحی و خواب گونه ندارد چرا که گذشته از امکان تفصیل معراج به جسمانی تا بیت المقدس 
و از انجا  به بعد به روحی فقط 
میتوان انرا حمل بر تمثیل کرد بلکه روح این قدرت را دارد که ابی را بریزد خصوص روح کُملین  انهم با جسمانیت مخصوص برزخیش 
اصولا عوالم بالا قدرت تصرف در عوالم پایین تر را دارند 
 
 و انگاه داستان تشریع اذان را به تفصیل ذکر نموده صلی الله علیه واله
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در سه شنبه بیست و هفتم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 13:17 |
النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ:
سلام حاج آقا ، 🌹🌹🌹🌹🌹
اینکه نباید از هیچ کس ، هیچ انتظاری نباید داشت درسته ؟
 
و اگه درسته طبق روایات بفرمائید
 
اخلاص را تأویل لااله الا الله قرار داد:
علیکم السلام و الرحمه 
مساله بسیار مهم و اثرگذار و در عین حال غفلت شده ی را پرسیدید 
انتظار از دیگران که در عرف به نام توقع داشتن از دیگران میشناسند ایا درست است یا نه 
 
اگرچه انتظار فرج بطور کلی در روایات وارد شده و افضل اعمال شمرده شده ولی مراد انتظار فرج از جانب خداوند متعال است این نه تنها ایمان است بلکه افضل ایمان است چون در وجودش هست که کسی قادر مطلق است و وراء هر سبب و اسبابی میتواند مشگلش را حل کند و من هم امید و رجاء به او دارم در این صورت است که انتظار فرج معنی دارد و با انتظار فرج در واقع جا در نفس خود باز میکند تا اسماء الله انرا پر کنند چاله خوب میکند و او به دنبال فرج است و اسماء الله هم به دنبال مَجلی و محل ظهور و چه قدر در اینصورت ملتقی نزدیک است 
اما توقع که انتظار فرج از جانب دوستان و اطرافیان است یک نحو شرک است "مایومن اکثرهم  بالله الا و هم مشرکون" در تفسیر این ایه که اکثر کسانی که ایمان به خدا اورده اند مشرک اند ، روایت وارد شده مراد این سخن  مردم است که میگویند خدا و فلانی یا به قول معروف اول خدا دوم شما ،یعنی توقع از دیگران و امید به دیگران که مشگلت را حل میکند شرک شمرده شده
 یوسف هم که باشی زحمت بکشی خواب ساقی پادشاه را تعبیر کنی که فردا جزء مقربین حکومت است اگر بگویی "اذکرنی عند ربک" باید چند سال در زندان حاجتت معاذالله بمانی" فلبث فی السجن " بله اگر توقعت از دیگران بریده شده تا جایی که همون ساقی از طرف پادشاه بیاید بگوید تشریف بیاور بیرون و شما بگویی نه من نمی ایم تا  ماجرای  زنان معلوم بشه انوقت است که تخت عزت مصر منتظر شماست" یا ایها العزیز "
در روایات امده که ابراهیم خلیل علیه السلام حتی برای جبرئیل هم ترخورد نکرد وقتی او را در اتش انداختند از او پرسید حاجتی داری گفت اما به تو نه یعنی توقع از تو ندارم تو هم مخلوقی مثل من اگر توقع هست بخداست او هم که میبیند 
یوسف نبی روزی در دلش گذشت با وجود این برادران نیرومند کیست که به من اسیب زند خداوند متعال همان برادران که توقع خیر از انان داشت را سبب خواریش و در چاه رفتنش قرار داد، معاذالله و در خبر امده که این قانون است که توقع و امید به غیر خدا اینگونه است که تازه سبب خواری و سرافکندگی انسان میشود 
 
اول خدا دوم خدا سوم هم خدا هوالاول و الاخر و الظاهر و الباطن 
در روایت امده فرج در یاس است که یعنی یاس و ناامیدی از مردم ، همینکه انسان چشم امید و توقعش از خلق کَنده شد فرج می اید 
    حَتَّی إِذَا اسْتَیْأَسَ الرُّسُلُ وَظَنُّوا أَنَّهُمْ قَدْ کُذِبُوا جَاءَهُمْ نَصْرُنَا
 
توقع از خدا ایمان است و توقع از مردم جهنم و عذاب و عقب افتادن 
خدایا ما انسانهای طماع و فقیر هستیم اگر تو عنان وجود مار نگیری و بطرف خود نکشی ما راه پیدا نمیکنیم به فضل و احسانت  به اسماء حسنایت ما از توقع و طمع به خلق خارج و به امید و رجاء و توقع به خود داخل کن که انک علی کل شئ قدیر 
الحمدلله اولا واخرا وظاهر و باطنا
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در دوشنبه بیست و ششم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 15:4 |
النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ:
سلام علیکم 
یک برنامه ای جشن که جذاب باشد برای جوانان و مردم راهنمایی کنید تا در مسجدمون انجام بدیم با حول قوه ای الهی....
 
اخلاص را تأویل لااله الا الله قرار داده:
علیکم السلام 
اینکه برمانه شاد و جذاب به معنی امروزی تو مسجد بتوان داشته باشیم یا نه ،جای تامل بلکه منع است 
مساجد وضع شده برای تلاوت قران برای نماز ، رهبانیه امت نشستن در مسجد است ، امیرالمومنین نشستن در مسجد را بیشتر از نشستن در بهشت دوست دارند چون در بهشت بودن رضایت نفس است و در مسجد نشستن رضایت پروردگار 
پیامبر در مسجد سخنرانی میکردند و محل بسیج عمومی مردم به جنگ بود البته بسیج روحی ،
صدا بلند کردن در مسجد و بچه و دیوانه به مسجد بردن مکروه است مسجد زن خانه اش است 
مساجد بیوت خداوند متعال روی زمین است 
انما وضعت المساجد لتلاوه القران 
و مستحب است قران را با صوت اندوهناک خواند که " نزل القران بالحزن فاقروه بالحزن "
 
تصور مسجد و فضیلت مسجد و جایگاه اصلی مسجد به نظر باعث عدم جواز برنامه های مهیج جوان پسند امروزی در مسجد است نه میتوان الات موسیقی در مسجد اورد نه فیلم نمایش داد و نه تاتر تمرین کرد و نه میز پینگ پنگ در مسجد گذاشت 
اگر پرسش و پاسخ اگر جلسات سخنرانی اگر براورده کردن حاجات مومن و ادخال سرور در قلب او به این معنی مراد شما باشد اینها اشگال ندارد 
ولی بالا و پایین پریدن سرو صدا و غوغا صدای قهقه بلند شدن در مسجد با شان مسجد نمی سازد 
همچنانچه  مساجد را قوطی روزی و اسیر خود کردن هم جایز نیست نه مساجد را زخرف کنند و نه سفره خانه  و نه درش را ببندند که" و من اظلم ممن منع مساجد الله" شود 
اگر آه مسجد امروز اهل مسجد را نگیرد خیلی است 
باید کاری کرد که  ما    از مشمول روایت اخرالزمان که شر مردم ،اهل مساجد اند نجات پیدا کنیم که فتنه از انها شروع و به انها ختم میشود معاذالله 
باید مسجد را از قید هیات امنایی که مسجد را اسیر خواسته های خود کرده و در مساجد را میبندد نجات داد از شر خادمهایی که مردم را از مساجد بیرون میکنند توقع پول از مردم دارند نجات داد 
از شر جلساتی که منافی حق مسجد است نجات داد مسجد نه اسیر بسیج است نه هیات امنا نه خادم نه بانی نه حزب و گروهی 
مسجد عتیق است و ازاد ، حق مسجد را به مسجد بدهید چنانچه جای سفر انداختن و ریخت و پاش هم نیست جای مراسم عروسی و ولیمه دادن هم نیست 
امروزه مردم عوض شدند یه چیزی به نام مسجد در بین انهاست نمیدانند بدرد چه میخورد چون با اصل وضع مسجد که عبادت و قران و نماز و خلوت باخداست فاصله گرفته اند کارها شد دست جمعی و سازمانی ، پی مصلحت مجلس اراستند نشستند و گفتند و برخواستند 
 
مسجد جای تعقیبات است انهم نه تعقیبات دسته جمعی جای دعاست انهم نه دعای دسته جمعی 
جای تامل است که اصلا تعقیبات و دعای دست جمعی ورود دارد یا نه 
خلاصه اخرالزمان پوسته ی اسلام خیلی وارونه میشه اگر اوضاع مساجد و اهل مسجد اینه اوضاع بیرون چه خبره 
خداوند متعال ما را بر فهم و قیام به حق موفق کند ولاحول ولاقوه الابالله العلی العظیم 
و از فتنه های اخرالزمان حفظ بدارد بفضله و فضل الصلاه علی محمد وال محمد
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در یکشنبه بیست و پنجم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 19:28 |
النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ:
سلام علیکم
برای برطرف کردن عجب راهکاری مدنظر دارین؟ یکی از اساتید به من فرمودن درگیر این مساله هستتم
 
علیکم السلام 
عجب از تعجب می اید یعنی کسی از اوضاع خودش یا دیگری تعجب میکند اگر درباره دیگران باشد میشود عین که زخم چشم فارسی است اگر درباره خودش باشد میشود عُجب که این هم همان زخم چشم است یعنی چشم کردن شخص، خودش را "اعاذنا الله من شرور انفسنا و سیئات اعمالنا "
هر دو سریع اثر گذاشته و انسان را تنها میگذارد یعنی انسان بیچاره می ماند و بلاءها و فقرش "وحشت ترین و تنها ترین چیزها عُجب" است 
در روایات امده خداوند متعال بر نفس خود حتم کرده که هر چیزی غیر او بزرگ شود انرا پایین بیاورد معاذالله 
در عجب انسان فکر میکند کاره ا ی شده حالا باید دیگه خدا هم روش حساب کنه 
فرمود اگر مومن دچار عجب نمیشد مومن را خدا هیچگاه به گناه مبتلی نمیکرد پس معلوم میشود عجب از گناه هم کثیف تر است که برای جلوگیری از ان ، مومن به گناه مبتلی میشود 
پس معلوم میشود راه عصمت از گناه دوری از عجب است راه زیاده تر شدن فضل و رحمت الهی راه سرعت گرفتن ،راه تسابق در خیر و معنویت  راه دوری از گناه است همه کنترل عجب است 
 اگر ما کاری کنیم که عجب خود را درمان کنیم از طرف خدا که مانع نیست فقط مقتضی میخواهد مقتضی هم عجب نورزیدن ماست که "ان الانسان لیطغی ان راه استغنی "اگر این مانع در درون ما برداشته شود ما کنج ها رحمت و فضل الهی را میتواند برای خود کنیم و از گناه و بلاء هم  در حصن باشیم 
در روایت امده هرگاه مورچه ی هلاکتش را خدا بخواهد دو بال به او میدهد تا پرواز کند  عجب میگیردش و معاذالله به آبی ،دیواری ..جایی کوبیده وهلاک میشود 
 
راه درمان صفت  خبیث عجب این است 
که اولا انسان از این صفت قهار به قهر خدا پناه ببرد و استعاذ به دامن ربوبی کند و با تضرع از خداوند متعال و اولیاء مدد گیرد که "و ماتوفیقی الابالله "
 
 
هر گاه نعمتی در نفسش بزرگ شد فورا به سجده برود و این نعمت را بخدا نسبت دهد و شکر و حمدالهی را بجایی اورد اگر در خیابان و جایی که امکان سجده ندارد به پشت دست خود سجده کند چنانچه در روایت امده.
 
توجه به عظمت الهی و شکر و حمدالهی بسیار کارساز است که "اللهم فاجعل سلامه قلوبنا فی ذکر عظمتک " 
توجه به انکسار و فقر خود 
و در این مقام خود را نگاه داشتن اکسیر اعظم است که " انا عند منکسره القلوب" 
اگر کسی بگوید بدون علاج عجب میتوان راه به جایی جست حرفش را باور نکنید و اگر کسی بگوید بدون انکسار و بیچارگی و التجاء در درگاه حق تعالی میتوان این مشگل را حل کرد محال عقلی و وقوعی را گفته که "لقد قلنا اذا شططا"
البته مجالست با اولیاء الهی و بزرگان و افتادگان موثره و دوری از مغرورها و کسانی که انسان را باد میکنند نافع است 
اگر کسی شما را تعریف کرد تحویلش نگیرید بدکه سرزنش کنید حثوا التراب فی وجوه المداحین که 
من مدحک کمن ذبحک 
و در مقابل این کلمه قصار را  بگویید 
۱۰۰-وَ قَالَ ع وَ مَدَحَهُ قَومٌ فِي وَجهِهِ فَقَالَ أللّهُمّ إِنّكَ أَعلَمُ بيِ مِن نفَسيِ وَ أَنَا أَعلَمُ بنِفَسيِ مِنهُم أللّهُمّ اجعَلنَا خَيراً مِمّا يَظُنّونَ وَ اغفِر لَنَا مَا لَا يَعلَمُونَ 
[نهج البلاغه - صفحه۴۸۵]
 
ولاحول ولاقوه الابالله
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در شنبه بیست و چهارم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 17:31 |
 
نمیدانم استاد متعلق به کجایید.شاید بگویید این خانم مزاحم کیست؟
 
استاد به جان فرزندانم هر زمان میگویم یا علی شمادرنظرم هستید.چیزی یا کسی میگوید به شما بگویم.
 
استاد من لز درون بسیار تنها هستم مثل اینکه گمان کنید جسم وروح باهم یکی نیست
 
بااینکه زندگییم زبانزد همه است اما روحی خسته وبیمار دارم
 
اطرافیان از گمان بی غصه بودن من از آمدن به خانه ام اجتناب می کنند با اینکه بچه‌هایم مشتاق آمد رفتند.
 
گاهی میگویم خدایا من را ببر شاید بچه‌هاشوهرم آسوده شوند شاید به خاطر من است به خاطر انرژی های من
 
هیچ کجای ابن سرزمین شاد نیستم روحی دارم بلند نمیدانم بیشتر هیبت یک مرد مسن با های بلند سفید باردایی سفید نمیدانم
 
استاد یک شب که مولا علی رو صدا میزدم حس کردم ایشون کنارم هستند چرامرتب کفشهایش را میدم.نمیدانم
 
چرا بوی تن ایشان در خانه پیچید
 
استاد شما که مرد خدایی شما که مرد علی هستید مرا راهنمایی کنید
 
چرا خواهرها برادرانم مرا دوست ندارند چرا من قرار بود این همه تنها باشم هیچ کجا درک نشوم چرا به این دنیا آمده ام.چرا
 
التماس میکنم حلالم کنید نمیدانم چرا برآی شما می‌نویسم نمیدانم من خسته روح وخسته دل
 
استاد به نظر شما من متعلق به کدام سرزمین هستم کجا بروم آرامش میگیرم
 
مدام میترسم زندگی وبچه هام از دست بدم .تنها دلخوشی من دراین دنیا
 
با موهای بلند
 
اخلاص را تأویل لااله الا الله قرار داده:
علیکم السلام 
برای اصلاح رابطه محبتی بین خود و اطرافیان، بهمین نیت بسیار بسیار صلوت بفرسید و از روح مبارک رسول خدا صلی الله علیه واله استمداد بگیرید که اکسیر اعظم است 
 
نسبت به حالات خودتان هم، خود را تافته جدا بافته نبینید و خود را خسی در میقات ببینید و خود را به دامن سیل ربوبیت الهی بینداز که  اگر موفق شوید " او که می رفت مرا با خود به دل دریا برد" میشود 
 اگر بروی بی حاصلی و اگر ببرندت واصلی 
ولاحول ولاقوه الابالله العلی العظیم
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در شنبه بیست و چهارم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 17:29 |
🌹بادقت بخونید مااریایی حق طلب  هستیم بهش افتخارمیکنیم..❤️❤️❤️❤️❤️❤️
و حقیقت  رنگ ندارد نه رنگ ملیت و نه رنگ قومیت 
 
 
دوستم که   "حبُ الوطنِ من الایمان" در رگ او بود  از من پرسید 
 
 
ایا از حضرت زرتشت که کتابی عاری از خشونت به آدمیان هدیه کرد راستگوتر و درستکارتر میشناسی 
 
گفتم اری کسی که دینی اورد که طیبات را حلال کرد و خبیثات را حرام کرد و غل و زنجیر از جانها انداخت کسی که امربه کارهای پسندیده میکرد و نهی از کارهای زشت و در تورات و انجیل به بزرگی ازش یاد شده ،سوره اعراف ۱۵۷
میفرمود شرک به خدا نورزید و به پدر و مادر خود احسان کنید و بچه های خود را از ترس فقر نکشید بی جهت ادم کشی نکنید به فحشا نزدیک نشوید باشد تا عاقل شوید سوره انعام ۱۵۱
کسی که مشگلات های شما،او را آزار میدهدو از شماست و به شما حریص و رئوف و رحیم است توبه ۱۲۸
محمد رسول الله صلی الله علیه و اله 
و کسانی که با اویند با کفار شدید و با هم مهربانند در رکوع و سجده انها را میبینی ، به شدت دنبال فضل الهی و رضایت خداوند متعال اند اثر سجد و عبادت در چهره انهاست این مَثَل انها در تورات است و مثل انها در انجیل مانند زراعتی است که به زودی شاخسارش را از زمین خارج کند  و با بند بندزدن  به گمر خود گره میزند روی پای خود می ایستد و قوی و با اراده میشود طوری که همگان را به تعجب اندازد و خداوندمتعال وعده مغفرت و اجر عظیم به انها میدهد سوره فتح ۲۹ 
 
 
او فرمود من به مکارم اخلاق مبعوث شده ام امده ام تا مکارم اخلاق را تمام کنم من معلم مبعوث شده ام 
"بعثت لاتمم مکارم الاخلاق""بعثت معلما"
انقدر به همسایه سفارش کرد که فکر کردند ارث میبرد فرمود ایمان ندارد کسی که سیربخوابد و همسایه گرسنه باشد
 
⁉⁉⁉⁉⁉⁉⁉⁉
 
گفت از کورش  قوی تر و با تدبیر تر میشناسی کوروش بزرگ که منشور حقوق بشر را به جهانیان هدیه کرد 
 
گفتم اری کسی که فقط یک نامه ش از نهج البلاغه ش چیزی از حکومت داری و منشور سیاست و جهان داری کم نگذاشته ،نامه ش به مالک اشتر نخعی 
که در سازمان ملل ان را از میان نوشته های مختلف دنیا برگزیده و نصب کرده اند
 
 
⁉⁉⁉⁉⁉⁉⁉⁉
 
گفت از بابک خرم دین  مظلوم تر و غریب تر میشناسی؟؟
 که  برای تسلیم کردنش دستور دادند یک به یک دستها و پاهایش را بریدند اما تسلیم نشد و تا آخرین نفس ، فریاد پاینده باد ایران سر می داد
 
گفتم اری 
کسی که  اینها در جنبه مصائبش قطره است مصیبتی که در اسمانها و زمین سنگین بود و ملائکه و جن و انس و بهشت وبهشتیان، دوزخ و دوزخیان برایش گریه کردند 
او که میخواست ما را به وطن اصلی خود که لقاء الله است ببرد و فریاد ش هیهات مناالذله بود او که فرمود اگر دین ندارید در دنیا ازادمرد باشید حر باشید او که مصیبت اهل و عیال و یارانش مصیبت او بود و برای غلام سیاهش نیز به میدان امد و صورت به صورتش گذاشت 
همو که فرمود من برای قدرت و حکومت خارج نشدم من برای اصلاح و امربه معروف و نهی از منکر بیرون امدم 
کسی که گریه بر او علامت ایمان شمرده شده "قتیل العبره " و سینه ها از غم او مالامال از حرارت و عشق است 
"ان لقتل الحسین حراره فی قلوب المومنین لن تبرد ابدا "
 
⁉⁉⁉⁉⁉⁉⁉⁉
 
گفت از آریوبرزن  دلاورتر و فداکارتر میشناسی؟؟
 که با اندک لشکر خود تا آخرین نفس در برابر هزاران هزار از لشکریان اسکندر ایستادگی کرد و در آخر مظلومانه و به طرز فجیعی کشته شد
 
 
گفتم اری میشناسم 
هموکه فرمود "والله ان قطعتموا یمینی انی احامی ابدا عن دینی ،عن امام صادق یقینی 
به خدا سوگند اگر دستانم را قطع کنید هیچ گاه دست از دینم برنمیدارم هیچ گاه دست از حمایت دینم که امامم باشد برنمیدارم 
چهار هزار تیرانداز بطرفش تیر می انداختند ...
 
 
⁉⁉⁉⁉⁉⁉⁉⁉
 
گفت از ماندانا مادر کورش  سرور زنان عالم، بزرگتر میشناسی؟؟ مادر کوروش بزرگ که فرزندی تربیت کرد که ایرانیان اصیل او را پدر و جهانیان او را مرد عادل و راستگو می خوانند
 
گفتم بله 
کسی که حوراء انسیه است و غذای بهشتی در محراب برایش می امد و چون به نماز می ایستاد بدنش می لرزید و نورافشانی میکرد محبتش باعث جداشدن از اتش است شوهرداریش طوری بود که یکبار هم درخواستی نکرد که علی شرمنده شود بهترین عون علی برای نماز و یاد خدا بود و بچه داریش همین بس که  حسن و حسین سیدا شباب اهل جنت از دامن او برخواستند انقدر اسیاب و جاروب زد که دستش تاول بست ،در دعا همسایه را مقدم میداشت که "الجار ثم الدار" و رابطه ش با پدرش طوری بود که رسول خدا میفرمود بوی بهشت را از او استشمام میکنم" ام ابها فداها ابوها "صلی الله علیها 
 
 
⁉⁉⁉⁉⁉⁉⁉⁉
 
گفت از یوتاب خواهر آریون ستم دیده تر  میشناسی هنگامی  که دید برادرش با اندک لشکر خود به پیشواز مرگ میرود گریه و زاری نکرد و لباس مردانه ی رزم بر تن کرد و دوش به دوش برادر جنگید تا زمانی که سربازان اسکندر حلقه به دورش زدند و با نیزه هایشان تن او را دریدند
 
گفتم بله 
میشناسم دختر علی ،وقتی که جلوی یزید طاغی ستمگر میگفت یابن الطلقاء ای کسی که جدم شما را ازاد کرد تو شایسته اینکه من با تو حرف بزنم نیستی ولی روزگار مرا با تو هم کلام کرد من بسیار تو را کوچگ میشمارم ...
 علي الدواهي مخاطبتك اني لاستصغر قدرك و استعظم تقريعك و  استكبر توبيخك 
اری کسی که معرفتی و توحیدی داشت که به عبیدالله میگفت "مارایت الاجمیلا"من به جزء زیبایی ندیدم 
اری کسی که شب عاشوراء با ان همه مصیبت یک تنه  قافله سالاری کرد و نماز شبش را هم خواند و جز زیبایی نمیدید و چون خطبه خواند گفتند گویا علی زنده شده خطبه میخواند 
سلام الله علیها 
 
⁉⁉⁉⁉⁉⁉⁉⁉⁉
 
گفت از آرتمیس دریاسالار شیر زن و وفادار تر میشناسی؟؟ دریا سالار خشایار شاه و همچنین اولین و آخرین دریا سالار جهان تا کنون که هزاران هزار مرد را رهبری میکرد و در همه ی جنگها پیروز میدان بود و در جنگ سالامیس از خود دلاوری و رشادت های زیادی نشان داد و هنگامی که یونانیان ( اعم از مرد و زن ) اسم او را می شنیدند از ترس پنهان می شدند...
 
 
گفتم آری 
کسی که جز ثروتمندترین ها بود  تمام دارئیش را صرف راه خدا کرد تاجایی که کفن برای خود نگذاشت 
کسی که جبرئیل از جانب خدا به او  سلام میرساند 
کسی که از دامنش سیده زنان عالم فاطمه برخواست 
کسی که تا اخر عمر رسول خدا از او با عظمت یاد میکردند و هرگاه یاد او می افتادند گریان میشدند 
کسی که جزء چهار زن تکامل یافته عالم است  ،آسیه ،مریم ،خدیجه ،فاطمه 
سلام الله علیهن 
⁉⁉⁉⁉⁉⁉⁉⁉
 
آری هموطن اینان بخش بسیار بسیار کوچکی از حقیقت است که رنگ نمیپذیرد  ، دنبال اسطوره هایت به اسم آریا یا غیره آریا نباش حق را ببین 
 
اینها تاریخی از ماست که بر اثر تهاجم موریانه ی ایرانیسم و ملیت نباید  به دست فراموشی سپرده شده است
ولاحول ولاقوه الابالله 
الحمدلله اولا واخرا وظاهرا وباطنا
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در چهارشنبه بیست و یکم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 21:27 |
 
استاد سلام خسته نباشید. حلال کنید.استاد مدتی هست پریشان هستم هر جا میرم مریض میشوم. نمیتوانم حتی با پدرو مادر خود رفت وآمد کنم. میگویند نظر دارم وبرایت دعا وطلسم کرده‌اند وهر چه قرآن باز میکنم نیز جواب چنین است.امورات مالیم نیز پیش نمیرود.هر سوره ای از قرآن بگویید خوانده‌ام صدقه میدهم باز همین که با اطرافیان روبرو میشوم مریضی پریشانی.گاهی مارهای سیاه میبینم وگاهی صورتهایی شیطانی.هاله های سنگین بقیه را جذب میکنم با اینکه ذکر ومراقبه بسیار میگویم.تنها در خانه خود امنیت دارم.استاد من خیلی درماندهام شوهرم به دعا اعتقاد ندارد ولی من میفهمم که چنین است.
 
اخلاص را تأویل لااله الا الله قرار داده:
علیکم السلام 
مانوس با ایه الکرسی ،ایه اولش باشید و دو سوره ناس و فلق 
 
ولاحول ولاقوه الابالله
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در چهارشنبه بیست و یکم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 4:26 |
 
سلام علیکم
فردی برای من جادو درست کرده ، لطفا در صورت امکان راهنمایی بفرمایید ، تا اگر اثر منفی دارد ، به لطف الهی و کمک حضرتعالی برطرف شود
 
اخلاص را تأویل لااله الا الله قرار داده:
علیکم السلام و الرحمه 
 
هفتاد مرتبه آیه سی و سوم سوره الرحمن را به کاسه آب پاکی بخواند و به گو شه های محل کسب و جلوی منزل مسکونی خود بپاشد. آیه این است :
 
 يَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَن تَنفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانفُذُوا لَا تَنفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ(هفته ای یکبار
 
خواندن سوره معوذتین و ایه کرسی بطور مدام بسیار نافع است 
همچنین ایه 
مَا جِئْتُم بِهِ السِّحْرُ إِنَّ اللَّهَ سَیُبْطِلُهُ إِنَّ اللَّهَ لَا یُصْلِحُ عَمَلَ الْمُفْسِدِینَ (۸۱)یسین
ولاحول ولاقوه الابالله
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در دوشنبه نوزدهم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 9:55 |
ایشون رو ،ایه الله ناصری را بقل کردم هم ایشون من رو بعد تا اینطور شد انگاری که دیگه رو دنیا نبودم یک حس خیلی سبکی داشتم و همچنین هم من هم ایت الله همینطور که در بقل هم بودیم از ته دل گریه میکردیم و حس خیلی سبکی داشتم اینطور بود که وقتی از خواب بیدار شدم همون حس هنوز رو سینه بود

خواب بشارتی است انشاء الله نصرت الهی نزدیک است الاان نصرالله قریب
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در یکشنبه هجدهم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 9:56 |
 
اقعا حاج اقای کاظمی قبلا میگفت تو حوزه خدایا تو دعاشون خدایا مارا به چه کنم چه کنم ننداز حالا من درک میکنم یعنی چه هرچی فکر میکنم به نتیجه نمیرسم
 
اخلاص را تأویل لااله الا الله قرار داده:
ورودی ها را کنترل کن
چه می خونید چی میبینید چی میخورید با کی معاشرت دارید و همینطور
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در پنجشنبه پانزدهم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 23:39 |
🌹🌹🌹
با سلام و خدا قوت 
دوستانی که مالیند مقالات و نوشته ها را دنبال کنند به این ادرس در کانال نفس مطمئنه تشریف بیاورند 
https://telegram.me/almotmaen
آب زنید راه را هین که نگار می‌رسد, مژده دهید باغ را بوی بهار می‌رسد. 
ولاحول ولاقوه الابالله
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در پنجشنبه پانزدهم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 11:27 |
النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ:
🌹🌹🌹
خواب و عوالم هستی۱ 
خواب کارگاه اموزشی 
 
به این ایات توجه کنید 
أَصْحابُ الْجَنَّةِ يَوْمَئِذٍ خَيْرٌ مُسْتَقَرًّا وَ أَحْسَنُ مَقِيلاً (۲۴)  
وَ يَوْمَ تَشَقَّقُ السَّماءُ بِالْغَمامِ وَ نُزِّلَ الْمَلائِكَةُ تَنْزِيلاً (۲۵) 
الْمُلْكُ يَوْمَئِذٍ الْحَقُّ لِلرَّحْمنِ وَ كانَ يَوْماً عَلَى الْكافِرِينَ عَسِيراً (۲۶)فرقان 
 
 
اصحاب بهشت کسانی که در صحبت و مصاحبت بهشت درامده اند در چنین روزی (که از ایات بعد بر می اید که قبل از قیامت کبری مراد است )در بهترین قررگاهها و بهترین خوابگاه ها هستند 
قیلوله و مقیلا ،خواب نیم روز که گوتاه و خوش مزه است را گویند خستگی  انسان در رفته و اماده فعالیت بعدی میشود که در اینجا فعالیت بعد قیامت کبری و حشر عظیم است 
با توجه به ظاهر ایه و به برکت روایت اصول کافی در ذیل ایه که به مومن در قبر میگویند (نَم نُومه العروس یا نوم الشاب الناعم )بخواب خوابیدن داماد و نو عروس ،
برمی اید که عالم برزخ از سنخ خواب است و حتی عالم قبر و شب اول قبر نیز چیزی شبیه مقدمه خواب است 
الموت اخ النوم 
 
در اصول کافی در تفسیر ایه ایه از اهل البیت علیهم السلام  روایت نقل شده و هو قول الله عز و جل: يُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ فِي الْآخِرَةِ ثم يفسحان له في قبره مد بصره، ثم يفتحان له بابا الي الجنة، ثم يقولان له: نم قرير العين، نوم الشاب الناعم، فإن الله عز و جل يقول: أَصْحابُ الْجَنَّةِ يَوْمَئِذٍ خَيْرٌ مُسْتَقَرًّا وَ أَحْسَنُ مَقِيلًا 
 
الحمدلله اولا و اخرا وظاهرا و باطنا
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در پنجشنبه پانزدهم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 10:35 |
 
سلام استاد عزیز غرض از مزاحمت تو خواب دیدم چند نفر مسابقه شنا میدیم دومادمونم بود که یک غریبه اول شد منم دوم بیرون ک اومدیم دیدم دومادمون یه گوسفند خریده و داره بسته به درخت بعد بهش گفتم بنداز تو گله مردم خوبه گفت نه همین جا بهتره گفتم  تعبیرش کنید بیزحمت
 
اخلاص را تأویل لااله الا الله قرار داد:
علیکم السلام 
گویا در بین غریبه و قریبه نفر دوم میشید 
در امور مختلف علمی و غیره 
و بر امورات زندگی غلبه پیدا میکنید 
دامادتان هم چه بسا با خرج کردن و سخاوت به عبارتی فدیه دادن راهش را پیدا میکند 
ولاحول ولاقوه الابالله
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در چهارشنبه چهاردهم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 8:24 |
النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ:
سلام استاد 
اگه کسی در خواب ببینه دنبال کسی گذاشته و بهش نمیرسه . از دستش فرار میکنه چه تعبیری داره 
 
علیکم السلام بسته به اشخاصش فرق داره اگر رجل علمی هستند در علم تسابق میکند و نمیرسه اگر رجل سیاسی در سیاست اگر ...
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در سه شنبه سیزدهم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 18:17 |
 
چند مدت است بین این دنیا وآن دنیا گرفتارم یعنی در برزخم
 
هیچ کجا آرام ندارم هر جا سر میکنم یا میروم حتی خانه والدین مریض میشوم وبه هم میریزم
 
در خلسه چیزهای عجیب میبینم کسانی که تمام در نورند وکاسه هاوجام های پر از نور در دست دارند
 
ومبگویند تو از شهر مایی
 
من از مستاصلی در این دنیا خواستم مرا ببرند ولی نمیدم وظیفه من چیست
 
اخلاص را تأویل لااله الا الله قرار داد:
علیکم السلام و الرحمه 
عزیز مداومت بر ایه اول ایه الکرسی داشته باشید 
ولاحول ولاقوه الابالله
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در سه شنبه سیزدهم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 17:2 |
 
اگه ترک تحصیل کنم که کلا ابروی خودموخوانوادم میره 
اگه هم ازاد بخونم نمیتونم معمم بشم و باید با هزار مصیبت رودرو بشم
 
حاجاقا یه برنامه ای به من بگید؟؟
 
اخلاص را تأویل لااله الا الله قرار داد:
اصلا فکر خلق را نکن چون شرک میشه و کار خراب میشه بلکه ریشه مصیبت ها و گرفتاری ها همین حرف است 
ببین "بینک و بین الله" وظیفه ات چیه ؟یه کاری را برا خدا انتخاب کن و از حرف مردم هم نترس 
معمم شدن طلبه ی ازاد هم هیچ مشگلی نداره 
اصلا کسی که بر خدا توکل کرده هیچ کسی نمیتواتد سد راهش شود 
و ما علی المحسنین من سبیل 
ولو دنیا دست در دست هم بده 
ولاحول ولاقوه الابالله
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در شنبه دهم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 15:43 |
 
🌹مساله زبان امت ها و عقل 
ایا میدانستید که برخی زبانها مردم را عاقل میکند نه اینکه بیشتر بفهمند اگر چه این هم هست بلکه بیشتر جلو شهوت و جهل خود بیاستند 
برخی زبانها مردم را عاقل به این معنی و برخی بی عقل میکند
لذا که باید دید زبان دومی که میخواهیم ترویج کنیم‌چه زبانی باشد 
زبان بستر نرم افزاری تمدنهاست 
زبان چون ابی است برای ماهی و چون هواست برای تنفس کننده که با اینکه بدان کمترین توجه را دارند بیشترین اثر را در تار و پود انها دارد 
به این ایه دقت کنید 
إِنَّا أَنْزَلْناهُ قُرْآناً عَرَبِيًّا لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ (۲)یوسف 
ما قران را به زبان عربی نازل کردیم تا شما تعقل کنید 
ولاحول ولاقوه الابالله
 
النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ:
سلام استاد 
این که تو کانال گذاشتین در باره زبان امت ها وبعد اشاره کردین به ایه قران ...
از این طرف سوالی که پیش میاد این که در ایه ای هم هست که میگه اگه قران عربی نازل نمی شد این عرب ها قبول نمی کردنند میشه باز گفت که. زبان عربی برای عاقل شدن هست؟؟
 
علیکم السلام و الرحمه 
اولا بسیار جای تقدیر دارد که بذل توجه و دقت کردید احسنت 
اما ایه قران که گفتید این است 
وَلَوْ نَزَّلْنَاهُ عَلَی بَعْضِ الْأَعْجَمِینَ (۱۹۸)  
هرگاه ما آن را بر بعضی از عجم [= غیر عرب ]‌ها نازل می‌کردیم... (۱۹۸)  
فَقَرَأَهُ عَلَیْهِم مَّا کَانُوا بِهِ مُؤْمِنِینَ (۱۹۹)  
و او آن را بر ایشان می‌خواند، به آن ایمان نمی آورند! (۱۹۹)  
کَذَلِکَ سَلَکْنَاهُ فِی قُلُوبِ الْمُجْرِمِینَ (۲۰۰) 
 
در ادامه فرمود چون مجرم شدند چون قلوبشان مجرم شد میوه هایش چیده شد اینگونه شده اند  یعنی از مسیر خود خارج شده اند 
یعنی این مساله خلاف اصل است چون مجرم شده اند چون عصبیت عربی دارد اینگونه است 
پس مختصرجواب  این که مقتضیِ عاقل شدن هست مانع موجود است کلام عربی اقتضای عاقل شدن را دارد ولی مانع هست و ان مجرم شدن و عصبیت عرب بودن است 
ولاحول ولاقوه الابالله
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در جمعه نهم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 17:9 |
قران از قران 
چگونه از قران استفاده کنیم
 و مقدمات تفسیری و اینکه چطور قران بخوانیم ،انس بگیریم ،تدبر کنیم تعلیم و تدریس و تفسیر کنیم 
 
اول از همه به خود قران رجوع میکنیم 
۱-مقام بسم الله الرحمن الرحمن را باید طی کرد تا قران فهمید یعنی اینکه همه چیز اسم مسمی است و ریشه در اسماء الله دارد و جهان با اسماء الله کار میکند چه از خودت و درونت چه بیرون ،فهمت وقتی درست شود که اسم خدا اجازه دهد و به اسم خدا وارد شوی ،روزیت ،مریضیت شفایت هوالذی یطعمنی و یسقین و اذا مرضت فهو یشفین ،همان که موسی کلیم را گفت چه در دست داری گفت عصا ،فرمود بینداز تا ببینیم عصاست  ،ناگاه اژدهایی شود و موسی پا به فرار گذاشت چرا ترسید با اینکه لایخاف لدی المرسلون نباید ایشان میگفت عصا است و چنین و چنان باهاش
 میکنم بلکه باید میفرمود هرچه بخواهی همان است عصا یا غیر عصا کسی در زندگی به ماشین ش تکیه ندارد به دارو تکیه ندارد به پول تکیه ندارد بلکه میگوید هرچه تو بخوهی کم ماشین ها نبود که مدفن سرنشین ها معاذالله نشد و داروها که مرض نیفزود معاذالله باید گفت هرچه بخواهی و انچه اسم تو باشد این مقام بسم الله است کس قران فهمد که به ذهن و استعداد و مطالعه و معنویت خویش تکیه ندارد و میگوید انچه تو بخواهی و انچه فرمایی 
در دایره قسمت ما نقطه تسلیمیم,
 لطف آن چه تو اندیشی حکم آن چه تو فرمایی
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در جمعه نهم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 11:19 |
 
تو خواب دیدم یه ماری افتاده دنبالم ، هر چی فرار کردم فایده نکرد ، آخر تو خونمون خودشو از یه فاصله دور پرت کرد روی من
 
اخلاص را تأویل لااله الا الله قرار داد:
ان شاء الله همسرتون به زندگی   برمیگرده
یا که دنیاست که "مثل الدنیا مثل الحیه " 
ولاحول ولاقوه الابالله
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در پنجشنبه هشتم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 11:4 |
‬: قبل از این خواب دو هفته پیش هم در خوابم دیدم که زنده شده و از قبر بیرون امده و ازش سوال کردم بهش گفتم چطور از قبر بیرون امدی گفت راحت از قبر بیرون امدم و بعد پسراش خیلی خوشحال شدن وقتی دیدن پدرشون زنده است
 
[۶/۲۹،‏ ۵:۰۴] .: زنده شدن مرده میتواند ذکر و یاد مرده باشد 
یا نوه ی ذریه ی برایش به دنیا امده 
ولاحول ولاقوه الابالله
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در پنجشنبه هشتم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 5:5 |
تفسیر خواب خارج شدن بو از قبر و بعد یک کسی میاد که اب گلاب میارد و روی قبر میپاشد خواهشن جوابم بدید
 
[۶/۲۸،‏ ۱۷:۱بوی بد در خواب کنایه از اعمال بد است پیامبر صلی الله علیه واله میفرمایند استغفار کنید تا بوی بد گناه شما را مفتضح نکند 
گلاب ،چیزی شبیه همان استغفار است 
پس سعی کنید برایش استغفار کنید 
ممکن هم هست پشت سرش غیبت میکنند 
در هر صورت براش استغفار کنید
 و لاحول ولاقوه الابالله
اگر حق بر ذمه ش هست اداء کنید 
ولاحول ولاقوه الابالله
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در چهارشنبه هفتم تیر ۱۳۹۶ و ساعت 17:13 |