بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین
مباحث تفسیری که پرده برداری یست باید یک نگاه به متن یک نگاه به انسان و و یک نگاه به هستی داشته باشیم تا در یک نگاه جامع کار را پیش برد که ن و القلم و ما یسطرون ،
ن ۚ وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ (۱) ۞ ترجمه: [۵]
مَا أَنتَ بِنِعْمَةِ رَبِّکَ بِمَجْنُونٍ (۲) ۞ ترجمه: [۶]
وَإِنَّ لَکَ لَأَجْرًا غَیْرَ مَمْنُونٍ (۳) ۞ ترجمه: [۷]
وَإِنَّکَ لَعَلَی خُلُقٍ عَظِیمٍ (۴)قلم

از ان تعبیر استنطاقِ کتاب، فَاسْتَنْطِقُوهُ، اثاره ی قران (فلیثور القران )شده ،(ا فلا یتدبرون القران ام علی قلوب اقفالها )

از ان تعبیر به اثاره عقل در درون شده( لیثیروا لهم دفائن عقولهم ) (و فی انفسکم ا فلا تبصرون)

از ان تعبیر به (ان فی خلق السماوات و الارض لایات)(فَسِیرُوا فِی الْأَرْضِ فَانظُرُوا کَیْفَ کَانَ عَاقِبَةُ الْمُکَذِّبِینَ) و گاه برداشت تاریخ از این ایه میشود که ازمایشگاه و تجربه گاه بزرگی یست قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِکُمْ سُنَنٌ فَسِیرُوا فِی الْأَرْضِ فَانظُرُوا کَیْفَ کَانَ عَاقِبَةُ الْمُکَذِّبِینَ (۱۳۷)ال عمران

+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در پنجشنبه بیست و یکم فروردین ۱۴۰۴ و ساعت 10:17 |