سوره ال عمران را به خاطر ایه
إِنَّ اللَّهَ اصْطَفى آدَمَ وَ نُوحاً وَ آلَ إِبْراهِيمَ وَ آلَ عِمْرانَ عَلَى الْعالَمِينَ سوره آل عمران آيه 30،
سوره ال عمران گویند
عمران سه عمران داريم: يكى پدر حضرت موسى و هارون عليه السّلام و يكى پدر حضرت مريم عليها السّلام و گفتند بين
اين دو عمران هزار و هشتصد سال فاصله بود. و يكى پدر حضرت امير المؤمنين عليه السّلام كه ابى طالب كنيه او بود و نامش عمران بود وظاهرا مراد عمران اول باشد
-اطیب البیان فی تفسیر القران
عن رسول اللّه صلى اللّه عليه و آله و سلّم قوله: «من قرأ سورة آل عمران أعطي بكلّ آية منها أمانا على جسر جهنم»
-الامثل فی تفسیر کتاب الله المنزل
من قرء سورة البقرة و آل عمران جاءت يوم القيمة يظلّانه على رأسه مثل العمامتين او مثل العباءين.
هرکس سوره بقره و ال عمران را بخواند روز قیامت ان سوره می اید چون ابری سایه برسرش میکرد
الغيابتين، و غيابة كلّ شي ء: ما سترك. «تاج العروس- غيب-
، و الذي
في النهاية: «تجي ء البقرة و آل عمران كأنّهما غمامتان أو غيايتان»
، الغياية: كلّ شي ء أضلّ الاِنسان فوق رأسه كالسّحابة و غيرها.
و از پيغمبر صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم روايت كرده كه اين سوره را با زعفران بنويسند و بر زنى كه حمل پيدا نميكند بند كنند حامله ميشود و بر درختى كه بار نميدهد بار ميدهد.
-اطیب البیان فی تفسیر القران
اینکه چرا این سوره این خاصیت را دارد
چون ایه ی در این سوره است که این اثر را دارد شاید ایات حامله شدن حضرت مریم و مادرش این اثر را گذاشته فتقبلها بقبول حسن و انبتها نباتا حسنا ،این اثر را گذاشته که درخت بارش نمی افتد و زن نیز بارش نمی افتد و باردار میشود
اگر کسی بگوید چرا همین ایات را فقط نمی نویسند چرا کل سوره را مینویسند؟چونکه کل سوره به حسب ترکیبی این اثر را دارد
روي عن النبي (صلی الله عليه و آله)، أنه قال: «من قرأ هذه السورة أعطاه الله بكل حرف أمانا من حر جهنم، و اِن كتبت بزعفران و علقت علی امرأة لم تحمل، حملت باِذن الله تعالی، و اِن علقت علی نخل أو شجر يرمي ثمره أو ورقه، أمسك باِذن الله تعالی».
1588/ [3]- عن الصادق (عليه السلام)، قال: «اِن كتبت بزعفران و علقت علی امرأة تريد الحمل، حملت باِذن الله تعالی، و اِن علقها معسر، يسر الله أمره، و رزقه الله تعالی
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در یکشنبه بیست و ششم اردیبهشت ۱۳۹۵ و ساعت
23:20 |