🌹
ایا امام حسین شمر را می بخشه
یکی از حرفهای استاد الهی قمشه ی در این سخنرانی این است که امام حسین از روی مهربانی و عشق شمر را هم می امرزد 
من بحث موردی و درستی و نادرستی این مطلب ندارم بحث سر متد بحث و نرم افزارِ بحث دارم 
اینکه بسم الله الرحمن الرحیم یعنی همه چیز اسم خدا و خدا ببین شدن و خودت را نبین درست است ولی ایا سوره حمد بسم الله دارد غیرالمغضوب  هم دارد تولی حسین دارد تبری شمر هم دارد ؟
عجیب است که در فرهنگ عرفانی شعری خصوص شاکله فکری استاد بحثها رنگ معنایی دارد تا شخصی با اینکه معارف نوعا استاد محور است تا کتاب محور 
یعنی چه که میفرماید سلام علی ال یاسین یعنی شما هم ال یاسین شو سلام بر تو هم می اید در قران محور ولی است نه عمل صالح مثلا در همین سوره حمد محور صراط مستقیم،  خوبی نیست بلکه شخص خوب است "صراط الذین انعمت علیهم"
محور انبیا و صدیقین وصالحین و شهدا یند که درسوره نساء انعمت علیهم را معرفی کرده 
یا محور،تبری از بدی نیست محور تبری اشخاص بدهستند" غیرالمغضوب" غیر از کسانی که بر انها غضب کردی 
الف و لام مغضوب موصول است 
انوقت چطور ایشان در توضیح غیرالمغضوب میگویند تو کارهای مغضوب علیهم انجام نده 
یعنی خلاف ظاهر این ایه است اگرچه مطلب حقی است ولی از ایه تبری برمیاید که به اشخاص خورده نه به معنای بدی و سیئه و عنوان کلی غضب 
باز همین متد بحث که سلام علی وارث ادم صفوه الله را طوری معنا میکنند که معنایی و عنوانی باشد نه شخصی در حالی که ظاهر مکتب امامیه ولایت شخصیه است نه معنایی و زیارت وارث زیارت ولایتی است 
 
مشگل از این فرارتر است 
مشگل این است که با نقل بحث از ذات و اشخاص به معنا و سنبلیک خوب و بد دیگر تولی و علی الخصوص تبری کم میشود و این میشود که نه تنها ذهنها شمر را هم می امرزد بلکه جرات میکنند بگویند امام هم او را میبخشد چرا که انس روی معنای خیر و شر است نه اشخاصی که اصل خیر و شر شده اند " نحن اصل کل خیر عدونا اصل کل شر "
مکتب امامیه درست نقطه جدایش از مکتب سقیفه همین کلمه است که انها دنبال کتاب اند   حسبنا کتاب الله  ولی ما دنبال ولی هستیم یعنی  شخصی که کتاب را بلد است
 
این روحیه معناگرایی سنی گری کم کم کار را به دجال یک چشم صلح کل می رساند قانون جذب یک چشمی و اینکه در خیابان روز عاشورا باید رقصید حسین درس چگونه واصل شدن به خدا میدهد و اینکه همه چیز را در راه خدا نثار کنیم 
البته این را هم حسین یاد میدهد که "مارایت الاجمیلا"
ولی حسین" اللهم حز بالنار "به ابن حوزه دارد
خدا رحم ات  را قطع کند چنانچه رحم مرا قطع کردی هم به عمر سعد در رفتن علی اکبر به میدان دارند   
کربلا نفرین اینکه مردم عید فطر و اضحی نداشته باشند هم دارد 
کربلا لطم و شقِ جیب و جزع و فزع بر حسین هم در مکتب اهل البیت که ادری بما فی البیت هستند دارد 
راه رقص و شادی روز عاشورا راه  بنی امیه است  که توحید را یاد مردم میدادند ولی شرک را نه تا هروقت خواستند از راه شرک مردم را مشرک کنند 
انا لله و انا الیه راجعون
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در دوشنبه بیست و ششم مهر ۱۳۹۵ و ساعت 8:27 |