#انباء و نبوت یعنی
حق والدین چه بود در علم الهی همان را به او بدهد
پس  مقام نبوت ، این است که حق هر کس در علم الهی میدهند
حق این میوه در علم الهی ، حلال بودن ، حق این حیوان حرام بودن ..

نبوت باطنی ،
انباء نفس کلی به نفوس جزئیه بلکه انبائی است که در اعیان ثابته در تجلی واحدیت است هرکس سهم خود را از اسماء

# و عنده مفاتح الغیب ،هم همین اعیان ثابته است که نزد اوست
 
# شُوان :مشاوران نقشه مدرنیته برای جایگزینی انبیاء هستند


#یکی از مشگلات این است که برور زمان معنی الفاظ را عوض کردند
نظافت نصف ایمان است نه دست و روشستن بلکه یعنی پاکیزه از گناه تجلی نیم ایمان و نیمه دیگر تحلی است
حالت چطور است نه اینکه جسمت چطوره بلکه منظور این بود که فکر بدی منفی در ذهنت نیامده

 # طلحة بن عبیدالله به امام سجاد بعد از واقعه عاشورا  گفت من غلب  کی پیروز شد 
نظیر اینکه امروزه میگویند چی شد نتیجه انقلاب توی خیابانها همان سروپالختی ها هستند ؟فرمودند
اذا دخل وقت الاذان فاذن و اقم
وقتی داخل جامعة الموصطفی شدی معلوم میشود وقتی داخل قاره افریقا و نجریه شدی معلوم میشود موقع اعتکاف موقع علم ...
پیروزی را با دیدن طمع دشمن معلوم میشود او اصلا نمیخواست شما نفس بکشید

#هو معکم اینما کنتم
او با هر شئ به وجه مطلق در وجه خاص ان شئ است
نورسفید است نه اینکه نور قرمز باشد از ان نور سفید

پروانه در آتش شد اسرار نهان دید
یعنی همه جا عکس رخ یار توان دید
هو الذی فی السماء اله و فی الارض اله
چطور اگر او اله است این اسمان و اون زمین شده ؟چون هرجا به حسب ان به وجه ان شئ ظهور کرده مناسب ان عالم انجاست هومعکم اینما کنتم
عال فی علوه دان فی دنوه

#هی بخوانند چو شیخ و طلبه
 کتکا ت و کتکوت و کتبه

#نظری کرد ببیند به جهان قامتِ خویش (مقام تفصیل)
خیمه در مزرعه اب و گل ادم زد 
اب و گل سرشت عین ثابته

نگاه تفصیلی به خود
مقام حتی نعلم


#موسی و خضر
موسی را گفتند کسی از عباد ماست که باید بری دنبالش بگردی
بری دنبالش تبعیتش کنی
و مخفی است سر و صدا ندارد مخفی است پیدایش کن چطور ،یک اتفاق غیر عادی روی میدهد ان جا سر راهت ، انجاست
ماهی نمک زده در اب افتاد و سریع رفت
فاتخذ سبیله فی البحر سربا

این ها میتونه مثالی باشه برای زندگی من و شما یعنی درسه تو زندگی ما هم اتفاق می افتد ولاحول ولاقوه الابالله 

برگرفته از سخنان استاد طاهر زاده 

+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در پنجشنبه بیست و هفتم آبان ۱۳۹۵ و ساعت 15:5 |