یهود شناسی ۴
ادم و شیطان 
نقد ریشه های رنساس 
خداوند حضرت ادم علیه السلام  را در بهشت ساکن فرمود و فرمود همه چیز بخورد فقط به درختی نزدیک نشود شیطان برای فریب او از ارزش ها استفاده کرد 
حرف از شجره خلد و ملک لایبلی زد حرفهای ارزشی  مثل جاودانگی و ملک که از خدا ست زد در نهایت گفت تو کی را قبول داری ؟خدا ٬ به خدا قسم من نصیحت میکنم 
قاسمهما انی لکما لمن الناصحین 
و ادم نه دروغ دیده بود و نه قسم دروغ 
(عجیب است کسی که تازه از عبادت هفت هزار سال فارغ شده سر دشمنی با ادم قسم دروغ خورد ) ادم سابقه شنیدن قسم داشت   قسم شیطان لاغوینهم قسم خداوند لاملئن جهنم منک و.. 
لکن قسم دروغ نشنیده بود و در روایت داریم ادم باور نمیکرد کسی قسم دروغ بخورد لذا ان میوه را خورد و از بهشت بیرون شد  
کسی نگوید ما چرا تاوان گناه پدر بزرگ خود را بدهیم که از بهشت بیرون شد 
جواب این است که ما هم تک تک همان ادم ابوالبشریم شما هم اول گناه را نکن در بهشتی 
 
شیطان زودتر از انسان به زمین ادم لذا از جهت نظامی صحنه های حساس را گرفت 
(این مطلب ثابت نیست دستور هبوط دست جمعی صادر شد اهبطوا جمیعا ) 
بهشت بهشت اخرتی نبوده که اخراج از ان معنا ندارد باغی از دنیا بود نظیر دخل جنته است 
در بهشت مرز عبودیت یک نهی بود نزدیک نشدن به ان درخت ولی در دنیا که امد دین تشریع شد و ادم نبی شد فاما یاتنکم منی هدی 
و مرز عبودیت هزار چیز شد و کار برای انسان سخت شد و کار برای شیطان راحت شد برعکس بهشت که مرز عبویت یک چیز بود و شیطان کارش سخت بود ولی ادم بی تجربه بود و همین باعث فریب خوردن از قسم دروغ شیطان شد انهم از راه ارزشی وارد شدنش از ملک  و خلود که مفاهیم ارزشی بود کار ادم را ساخت هل ادلکما علی شجرة الخلد 
(ما هم در بهشت هستیم تا گناه نکردیم کار اسان است با یک گناه معاذالله یک بهشت پایین می اییم و کار به مراتب سخت و مراتب ابتلی زیاد میشود والبته بهشت مراتب دارد با هرگناه از یک مرتبه بهشت پایین می ایند معاذالله و کار زندگی بهمان مراتب سخت تر شود )
اگر ادم عبودیت محور بود دنبال معرفت و ارزش  نبود گول نمیخورد ملک لایبلی و خلد نمیخواست میگفت خدا گفته نخور تمام شد (شاید مراد تورات از اینکه درخت منهی دانایی و معرفت بوده همین حرف باشد ولی با بعضی تحریفات دیگر غاتی شده )
بی تجربگی ادم و اینکه نمیدانست ممکن است کسی به دروغ قسم بخورد  او را از بهشت راند
 قاسمهما انی لکما لمن الناصحین 
 پس هرچی به تجربه ها توجه کنی برده ی 
 بَدَتْ لَهُمَا سَوْآتُهُمَا  .اعراف 
وقتی ادم از درخت خورد عورتین اش پدیدار شد اصولا یکی از امتحان مهم خداوند در عالم حیاء و بی حیایی است خیلی ها بر اثر بی حیایی جهنم میروند تلاش شیطان بر بی حیا کردن و برهنگی انسان است فرهنگ برهنگی .
بَدَتْ لَهُمَا سَوْآتُهُمَا 
 هرچی انسان برهنه شود بی حیا تر میشود (این را در کنار برهنگی انسان در عصرهای اخیر بعد رنسانس بگذار تا ریشه تمدنی غرب معلوم شود )
 در زیست شناسی غربی شروع زندگی انسان با جهل است و در قران با علمِ عَلم الاسماء است 
زیست شناسی میگوید انسان اول سنگ پرست بعد  زنده  پرست بعد غیب پرست و خداپرست شده لکن حرف قران این است که  اول خدا پرست بود بعد مشرک شد چنانچه زندگی با علم شروع شد نه جهل
 
 ( برعکس علوم رنسانسی است که فکر ما را ٬دانسته های ما را منکوس کرد گفتند شرک اصل است جهل اصل است شک اصل است در حالی که  حرف انبیاء این است که  اصل و شروع زندگی علم است یقین است توحید است بعد انسان لباس بی حیایی و گناه پوشید از راه انبیاء درامد و دچار خونریزی  و بت و قتل و غارت شد سنگ اول سنگ علم است و توحید و تمدن است خوبی است نه شر   )
 الحمدلله اولا و اخرا و ظاهرا و باطنا
+ نوشته شده توسط جان نثاری علی رضا در دوشنبه بیست و سوم فروردین ۱۳۹۵ و ساعت 10:13 |